söndag 6 september 2009

NELSON !

Har varit på domarkurs, gick bra. Men kan inte direkt känna någon glädje över det just nu för Nelson är borta! Han och Felicia smet ut igårkväll hemma hos Farmor där de tillfälligt bor. De tog sig ut genom ett fönster på andra våningen och tog sig ner på marken. Båda katterna var borta en stund med sen kom Felicia hem igen men inte Nelson. Jag har varit där och letat på över 1kvkm stort område, i ladugården å alla uthusen men han kommer inte fram. Han brukar alltid komma när jag ropar....!

Det är väl största anledningen att jag är så orolig, att han inte kom när jag var där. Han kan knappast ha varit i närheten för hade han hört mig hade han kommit skuttande och jamande... Han har varit borta i 24h nu, han har varit väck längre förut men det har varit här hemma där han känner igen sig och då har han legat i garagen tror jag. Men nu vetefan... Han har ju varit hos Farmor förr å han är inte rädd för dom så bara han mår bra så kommer han dit förr eller senare, men om han inte mår bra då? Har han hoppat från tre fyra meter å inte landat bra... Hans svans är ju inte som den ska å nårra ggr när jag släppt honom från famnen har han landat på sidan eller ryggen antagligen för att han har svårt att vända på sig.

Är lyckligtvis svintrött så ska försöka sova nu... Kina imån, känns INTE inspirerande... Vill bara ha hem min katt.

4 kommentarer:

  1. uch vad hemskt! Anna berättade om Nelson, hoppas verkligen att han kommer tillrätta! Ha det bra i Kina i alla fall och försök ha kul, han är säkert bara ute och jagar!

    SvaraRadera
  2. hej hur går det för nelson
    såg det först nu så vill du gå skallgång, hojta när du kommer hem

    SvaraRadera
  3. Nelson är runt omkring på gården, han äter på altanen men kommer inte in. Så jag får nog åka dit på Lördag kväll och gåna honom på ått sätt..

    SvaraRadera